Vill du öka din fettförbränning?

Kyl ner dig. Vänj dig vid att ha det kallt i rummet, utan att klä på dig mer. När du fryser så måste din kropp jobba ännu mer för att värma dig, vilket resulterar i att du ökar din fettförbränning. Om du sitter mycket, gå upp och rör dig lite 2-3 gånger i timmen så att du får igång blodcirkulationen. Vill du ta det hela ett steg längre så lägg ispåsar eller kylklampar på axlar eller rygg i ca 30 minuter om dagen.
 
Jag har ca 16-17 grader i rummet just nu, fönstret är pyttelite öppet, och sitter i t-shirt & trosor. Det är ett helvete att gå igenom, men man vänjer sig efter ett tag.
Kommentarer
Postat av: Matilda

Men snälla, du måste skämta? Man ska inte plåga sig själv för att gå ner i vikt. Detta är det sämsta tipset jag någonsin läst för att öka sin fettförbränning. Du verkar vara en sund tjej annars, som äter bra och tränar osv, varför plåga dig med detta då?

Svar: Det är inget skämt, det är vetenskapligt bevisat att du förbränner mer om du tränar i ett kallt/svalt rum än i ett varmt eller om du som jag, försöker vänja dig vid svalare temperaturer. Man plågar sig själv mer när man tränar, både genom själva träningen och träningsvärken som sedan tillkommer. So what's the difference?
Sara

2012-09-06 @ 15:07:20
Postat av: Anna

kan du inte berätta lite om hur du äter, tränar osv? du ger bra tips och så vidare så hade varit kul om du skrivit lite om detta. hur du kommit i form efter barnet och så vidare!

2012-09-07 @ 14:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sara - Mamma till Molly